
Ahir va ser un dia profitós...molt profitós diria.
Una recerca de gaigs blaus, falcons cama-roigs i altres moixons de resultats diversos quant a l'èxit, però molt prometedors.
Vam recuperar un simpatiquíssim eriçó, que esperem que ben aviat pugui ser alliberat.
La recerca d'orquídies va ser un èxit gairebé total, amb una espècie nova, que no haviem vist mai a la zona, l'Oprhys lutea, però també moltes altres d'espècies que ja coneixiem, però amb una esclatada espectacular.
Dinar a Ca La Peirona, a Vilaplana, ja és reblar el clau, i això també va caure.
Avui també fa bon dia, però hem estat bàsicament tancats a l'oficina...en fi.
A més, la guia de turisme ornitològic de Catalunya, acabada d'aparèixer, ens ha indignat altre cop amb el de sempre: Les comarques de Tarragona NO EXISTEIXEN! I, per acabar d'adobar-ho, resulta que l'aqüeducte romà de Tarragona és...al Delta de l'Ebre!
Bé, això ja és massa.
Com que tot just els d'ERC a l'Alt Camp m'han reclamat l'Amb mà esquerra habitual, he aprofitat, en calent, per a prelar del tema.
Aquí l'adjunto en exclusiva per al lector (/s?) d'aquest bloc.
Dues Catalunyes?
Des de fa molts anys que me n’adono que hi ha dues catalunyes.
L’una, la Catalunya maca, la del turisme, la de la Natura, la de viure bé i amb qualitat de vida. La de les postals i les primeres i segones residències de categoria...la dels ciutadans de primera, en definitiva.
L’altra, la de la rebotiga, la de les indústries contaminants, la de les nuclears, la que sols serveix per a abastir serveis imprescindibles, però que cal amagar perquè és, com si diguéssim, estèticament incòmoda.
Són manies?
Jo cada dia estic més convençut que no, que sembla que hi hagi un pla, una confabulació, perquè això sigui així.
Però fins i tot ni això, no hi ha. Som massa incompetents i desorganitzats, perquè hi hagi aquesta confabulació. Simplement, el que hi ha, és un peix que es mossega la cua:
Com que ja hi ha tres nuclears...ja hi podem posar la deixalleria de residus radioactius.
Com que hi ha una nuclear, a Vandellòs... ja hi podem posar una gran mega-central de cicle combinat.
Com que ja hi ha algunes petroquímiques...en podem posar més i més.
Com que ja els prenem l’aigua per a la indústria...també els la podem prendre per al golf.
Com que ja està tot degradat i fet malbé..perquè cal declarar-hi espais protegits?
No cal que us digui en quina de les dues catalunyes vivim, no?
Recentment, com sempre, hem pogut tenir més exemples d’aquesta evidència:
-La polèmica de l’aigua de l’Ebre cap a Barcelona...¿Per què els barcelonins no poden patir cap mena de restricció d’aigua i, en canvi, els reusencs, per exemple, en van patir uns quants anys?
-Tot el tema de la MAT de Girona...¿Per què els gironins, que no produeixen gens de corrent, no poden tenir cap mena de línia de MAT mentre que els tarragonins, que en produïm la majoria, ens hem de menjar centenars de Km. d’aquestes instal·lacions?
-L’etern futur Parc Natural de les Muntanyes de Prades...¿Per què a l’Alt Empordà, per exemple, hi ha tants espais protegits i, en canvi, a tot el Camp de Tarragona no n’hi ha ni un?
La foto del dia podria ser la del gaig blau, però com que no m'agrada massa, posaré la de l'abellera, que ha quedat millor.
Leucanthemum eliasii
Fa 3 dies





Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada