dijous, 22 de gener del 2009

Probablement?




Avui festa, és a dir, més de bòlit que mai.
Primer, repartir gent a feines i escoles amb la moto; sortida de sol preciosa, per cert.
Segon, volta amb la BTT, aquest cop, una mica frustrada, perquè quan era a la pedrera del Còbit comença a ploure, tal i com anunciava la predicció del temps. Torno cap a casa, no sigui cas que les grips, etc.
Tercer, comprar i preparar dinar. Avui, una recepta no apta per a moltes religions –musulmans, cristians a quaresma, etc. Ni altres creences; vegetarians, per exemple.
Quant a engreixar, no cal que patiu, el porc no engreixa, si més no, ara ja no s’engreixa, els que ens engreixem som nosaltres.
Què voleu, la meva mare, de qui he manllevat la recepta, no és fonamentalista de cap de les maneres. De tota manera, abans que res, demano perdó al pobre porc, com fan moltes sàvies cultures asiàtiques, sobretot del sud-est asiàtic, crec que és el més just.
Fideus a la cassola amb costella de porc.
Ens cal: Costella de porc –l’he comprat ja tallada- una ceba, un pebrot, fideus grossos, oli –del bo- sal, julivert, orenga, all i una copa de vi com més bo millor.
Fem un sofregidet amb la ceba, la costella i el pebrot. La ceba primer, no sé per què, m’ho han ensenyat així. Després la costella i el pebrot talladet a bocins petits. En volia posar un de vermell i un de verd, per a donar més color, però sols n’hi havia de vermells, en fi!
Mentrestant, anem escalfant aigua per a afegir-la quan posem els fideus, petit truc per a guanyar temps.
Quan la costella ja tingui bon aspecte, afegim els fideus i, tot seguit –al cap d’uns minutets- l’aigua, que ja bull. Ho acabem de fer bé –els fideus “al dente” com diuen ens italians i els catalans pijos, i , si s’escau, els corregim de sal.
La quantitat d’aigua és variable al gust de cadascú; si agraden una mica caldosets, més, si agraden secs, la justa per a coure els fideus.
Opcionalment, podeu posar pebre o, millor encara, bitxo, però això si agrada picant.
I el vi? Ostres, és veritat, el vi era per anar bevent mentre cuines, però com que jo no bec alcohol...no cal.
Finalment, quart. Presentació, a Valls, de la revista "Descobrir Catalunya" que, en el seu núm. de febrer dedica la portada i gran part de l'interior a l'Alt Camp. Una bona excusa per a tornar al poble natal, a més, en pantalla gran, visualització de les imatges de la revista, fantàstiques. I la Margarida Aritzeta que ha explicat el què i el com, molt bé, com sempre.
I el títol?
El títol es refereix a la campanya aquesta dels busos –quatre- de Barcelona. La trobo una mica hipòcrita: Probablement Déu no existeix.
Probablement? Això no és ateisme, això és agnosticisme, per a mi, si més no. Per a ser fidel als ideals ateus, hauria de dir:
Déu no existeix.
És que, en el fons, tenen por que sí que existeixi i els castigui?
En fi, que cadascú pensi el que vulgui.

4 comentaris:

Agnès Setrill. ha dit...

Eiii! que aquí si tinc alguna cosa a dir.
Primer, acabo de sopar, però amb la foto dels fideus em torna la gana,quina pinta!

No em vull perdre aquest numero de "Descobrir Catalunya".

I per lo dels busos, no ets el primer que tatxa d'agnòstic el missatge.
Ateo, vol dir que no creu en déu, però es refereix als déus "patentats"?, Ossigui, al cristià,als Hindús,etc...?

Màrius ha dit...

Doncs benvinguda a casa-bloc!
Hauré de fer més posts de cuina, ja que sembla que el tema interessa. De fet, si no ho havia fet mai és perquè n'estic una mica fins al capdamunt de tant de bombo i plateret pel tema de la cuina -alta cuina creativa i tal i tal.
En la meva modesta opinió, aquí sempre s'ha menjat molt bé, i qui ho ha fet possible no han estat els deconstructors i esferificadors de torn, sino les mares, totes les mares de Catalunya i el Món, que són les millors cuineres...i això que no saben "emplatar".

Agnès Setrill. ha dit...

Exacte! ni fan equilibris amb un bri verd de no sè què per sobre del tall de bacallà, ni embruten tacant tot el plat amb gotetes de colors,etc.
Es pensen que estem avorrits?
Com es pot estar avorrit dels menjars típics que ens fotem aquí? Res més lluny!

Unknown ha dit...

Hola Marius soc Roman un alumne del curs de CCOO d'acces a AR de Reus. Primer felicitar-te pel blog, molt bo i després pel bé que has sortit a la foto del Descobrir. Salutacions i espero ser company de feina en un futur breu, farem l'impossible!

Potser també us interessa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

La Mussara.

La Mussara.
El 2007 va nevar poquíssim, potser l'ùnic dia va ser aquest, aquí la Mussara des del cel.

El Prat.

El Prat.
El poble de Pratdip a la nit, amb la muntanya de Cabrafiga darrere.

Baguerge.

Baguerge.
A la Val d'Aran tots els pobles són bonics, en aquest, per exemple, amb una curta excursió amb raquetes de neu, gaudim d'una vista de postal, amb l'Aneto al fons.

Santa Margalida.

Santa Margalida.
Aquest és l'objectiu de l'excursió amb raquetes, una petita ermita rodejada de neu.

Pilar al Cavall Bernat.

Pilar al Cavall Bernat.
Al Cavall Bernat de Montserrat, membres de la Colla Vella vam clavar un pilar espectacular. La foto és del Francesc Cucurull, és clar.

Aguait als Aiguamolls del Pla.

Aguait als Aiguamolls del Pla.
Els ja ex-merdamolls són la nostra petjada més visible sobre el paisatge, sens dubte.

Bosc del Vilalta, a Farena.

Bosc del Vilalta, a Farena.
A Farena, les nostres gestions van fer que la FTP adquirís el Bosc del Vilalta.

Plafó a la Sallida.

Plafó a la Sallida.
El Manel Concernau va fer els plafons explicatius de la Sallida, a Montblanc.

Huayna-Potosí.

Huayna-Potosí.
Amb uns companys de Girona, el Quim Tell entre ells, vam fer cim al Huayna-Potosí, de 6.088m. als Andes de Bolívia, el 1992.

Cim del Mont-blanc.

Cim del Mont-blanc.
Amb el Romuald Fonts, vam fer el Mont-blanc el 1992, com es pot veure, el dia era magnífic.

Segon intent al Matterhorn.

Segon intent al Matterhorn.
En un segon intent, el 2007, ja vam poder fer cim. El temps, com es pot observar, va ser molt millor.

Dos de nou amb folre.

Dos de nou amb folre.
Ser de Ca la Gallineta i pertànyer a la Colla Vella dels Xiquets de Valls ja és en sí mateix un motiu d'orgull, però haver format part d'aquest castell és assolir el cim. Foto: Colla Vella.

Gangues

Gangues
Si la foto del falcó cama-roig es veu malament al llibre, aquesta de dues gangues a Alfés es veu encara pitjor, avui li puc fer una mica de justícia. Foto feta en completa llibertat, amb el Dyane6 com a aguait.

Niu de Perdiuera

Niu de Perdiuera
Aquest niu, al Camp de Tarragona, és el més famós de perdiuera de Catalunya, les fotos que en va fer l'Oriol Alamany s'han publicat a moltíssims llibres. Nosaltres també en vam fer algunes des del mateix aguait, encara que la qualitat no és la mateixa, és clar.

l"AMPA al Delta de l"Ebre.

l"AMPA al Delta de l"Ebre.
A l'escola Puigcerver, de Reus, durant un temps vam formar part de l'AMPA, entre les activitats que vam fer hi va haver aquesta excursió al delta de l'Ebre.

Curset d"ornitologia a Montblanc.

Curset d"ornitologia a Montblanc.
Hem fet diversos cursets d'ornitologia, però sens dubte el que ha comptat amb alumnes de més nivell -més que jo- ha estat el que vaig fer a Montblanc, amb el CHNCB.

Colónies al Montsant.

Colónies al Montsant.
Vam fer amb l'escola Enxaneta unes colónies al Montsant que van ser tot un èxit.

Curs submarinisme.

Curs submarinisme.
Amb els companys d'Aqualatasub, vam fer el corresponent curs per a l'obtenció de l'OWD. Foto: Aqualatasub.

Grup del cens de cabra als Ports.

Grup del cens de cabra als Ports.
El cens de cabra salvatge als Ports del País Valencià, el 1988, va ser un dels meus primers treballs com a naturalista, aquest és el grup de gent que el va fer, tots de la terra excepte el J. Solé, el J. Mateos i jo mateix.

Sopar del Bou de Reus.

Sopar del Bou de Reus.
Els portadors del Bou de Reus en un sopar on, per sort, no calia agafar el cotxe per tornar a casa.

Carros de foc.

Carros de foc.
Amb bones companyies, vam fer els Carros de foc en obert el 2003, el 2010 hi tornem en Sky Runner.