dimarts, 14 de juliol del 2009

Més fotos sorpresa i més reptes fotogràfics.




Quan sembla que ja me n’havia refet del tema de la foto del trencalòs a la Terreta, foto que vaig trobar per sorpresa a un prospecte de l’Obra Social de la Caixa de Catalunya, l’altre dia vaig a la Mussara i, a més de trobar-me amb la gentada més gran que hi havia vist mai, en aquest poble, em trobo una altra foto meva per sorpresa.
Es tracta d’una foto aèria de la Mussara nevada, que vaig fer des d’un helicòpter fa un parell d’anys, i que vaig penjar al meu bloc i a un àlbum, no sé si de Flickr o de Picasa.
En aquesta ocasió, em trobo la meva imatge inclosa en un cartell explicatiu de diverses excursions per la zona, el cartell està signat per l’Ajuntament de Vilaplana i la Conselleria de Turisme de la Generalitat de Catalunya.
Com he dit, ha estat una sorpresa, és a dir, ningú no m’havia avisat ni m’havia demanat permís, per a utilitzar la meva foto.
En aquest cas, però, he de dir que no estic gens enfadat, ni dolgut, ni res. El motiu és clar i fàcil d’entendre: aquest cop han tingut el detall, que per a mi és suficient, de citar-me com a autor de la fotografia.
En un recent intercanvi de correus a un fòrum, s’ha comentat aquest tema i he sabut –ignorant de mi, no ho sabia- que citar l’autor d’una obra no és optatiu, és obligatori per llei. És a dir, un fotògraf –o un dibuixant, autor de text o el que sigui- pot cedir gratuïtament una obra per a la seva publicació, aquesta és la seva llibertat, com a autor. Però al que està obligat qui ho publiqui és a esmentar-ne l’autor, ja que n’és el propietari de l’obra, i en té els drets encara que hi renunciï expressament a fer-ne ús econòmic.
Bé, tot aquesta xerrameca només era per a dir que en aquest cas, no sols no m’ha sabut greu de trobar una foto meva a un cartell fet per la Generalitat i per l’Ajuntament de Vilaplana, sinó que m’ha agradat i ho celebro, estic obert a que utilitzin qualsevol de les meves fotos, tothom i sempre, sobretot si és per una bona causa i si se n’esmenta l’autor i més encara si se m’avisa. Anem millorant.
Bé, per si hi ha algú que encara vulgui agafar-me una foto més, m'he plantejat un altre repte, que creia més difícil encara; Fotografiar una libèl·lula en vol.
Creia que no ho aconseguiria, de fet, si no fos per la facilitat que dóna la fotografia digital, potser hauria tornat cap a casa amb tot de fotos desenfocades, mogudes, fosques...però amb la tecnologia actual he aconseguit un resultat passable. Molt millor que el que vaig aconseguir dels falciots.
Es pot observar perfectament com porta totalment plegat el tren d'aterratge, és una veritable màquina perfecta de volar.
Evidentment, no m'he complicat la vida el primer dia i he començat amb una de les més grans, un èsnid, l'Anax imperator, aquí en teniu una mostra d'algunes de les fotos que han sortit bé.


3 comentaris:

Marta ha dit...

La foto és magnífica, t'hi has lluït. Felicitats per la foto de la Mussara, demostra que està molt ben feta i a més a més serveix per il.lustrar una guia per conèixer aquesta zona, el que vol dir que a part de ben feta és bonica i útil.

MARTELL DE REUS ha dit...

Una de les coses que més m'agradaria poder fer seria poder sobrevolar aquella zona dalt d'un helicòpter. Estaria tan bocabadat que no tindria pas temps de fer cap fotografia.

aigua ha dit...

Ostres quina sort! jo fa temps que persegueixo les libel.lules de la bassa de La Mussara i sempre se m'escapen! espectacular foto!

Potser també us interessa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

La Mussara.

La Mussara.
El 2007 va nevar poquíssim, potser l'ùnic dia va ser aquest, aquí la Mussara des del cel.

El Prat.

El Prat.
El poble de Pratdip a la nit, amb la muntanya de Cabrafiga darrere.

Baguerge.

Baguerge.
A la Val d'Aran tots els pobles són bonics, en aquest, per exemple, amb una curta excursió amb raquetes de neu, gaudim d'una vista de postal, amb l'Aneto al fons.

Santa Margalida.

Santa Margalida.
Aquest és l'objectiu de l'excursió amb raquetes, una petita ermita rodejada de neu.

Pilar al Cavall Bernat.

Pilar al Cavall Bernat.
Al Cavall Bernat de Montserrat, membres de la Colla Vella vam clavar un pilar espectacular. La foto és del Francesc Cucurull, és clar.

Aguait als Aiguamolls del Pla.

Aguait als Aiguamolls del Pla.
Els ja ex-merdamolls són la nostra petjada més visible sobre el paisatge, sens dubte.

Bosc del Vilalta, a Farena.

Bosc del Vilalta, a Farena.
A Farena, les nostres gestions van fer que la FTP adquirís el Bosc del Vilalta.

Plafó a la Sallida.

Plafó a la Sallida.
El Manel Concernau va fer els plafons explicatius de la Sallida, a Montblanc.

Huayna-Potosí.

Huayna-Potosí.
Amb uns companys de Girona, el Quim Tell entre ells, vam fer cim al Huayna-Potosí, de 6.088m. als Andes de Bolívia, el 1992.

Cim del Mont-blanc.

Cim del Mont-blanc.
Amb el Romuald Fonts, vam fer el Mont-blanc el 1992, com es pot veure, el dia era magnífic.

Segon intent al Matterhorn.

Segon intent al Matterhorn.
En un segon intent, el 2007, ja vam poder fer cim. El temps, com es pot observar, va ser molt millor.

Dos de nou amb folre.

Dos de nou amb folre.
Ser de Ca la Gallineta i pertànyer a la Colla Vella dels Xiquets de Valls ja és en sí mateix un motiu d'orgull, però haver format part d'aquest castell és assolir el cim. Foto: Colla Vella.

Gangues

Gangues
Si la foto del falcó cama-roig es veu malament al llibre, aquesta de dues gangues a Alfés es veu encara pitjor, avui li puc fer una mica de justícia. Foto feta en completa llibertat, amb el Dyane6 com a aguait.

Niu de Perdiuera

Niu de Perdiuera
Aquest niu, al Camp de Tarragona, és el més famós de perdiuera de Catalunya, les fotos que en va fer l'Oriol Alamany s'han publicat a moltíssims llibres. Nosaltres també en vam fer algunes des del mateix aguait, encara que la qualitat no és la mateixa, és clar.

l"AMPA al Delta de l"Ebre.

l"AMPA al Delta de l"Ebre.
A l'escola Puigcerver, de Reus, durant un temps vam formar part de l'AMPA, entre les activitats que vam fer hi va haver aquesta excursió al delta de l'Ebre.

Curset d"ornitologia a Montblanc.

Curset d"ornitologia a Montblanc.
Hem fet diversos cursets d'ornitologia, però sens dubte el que ha comptat amb alumnes de més nivell -més que jo- ha estat el que vaig fer a Montblanc, amb el CHNCB.

Colónies al Montsant.

Colónies al Montsant.
Vam fer amb l'escola Enxaneta unes colónies al Montsant que van ser tot un èxit.

Curs submarinisme.

Curs submarinisme.
Amb els companys d'Aqualatasub, vam fer el corresponent curs per a l'obtenció de l'OWD. Foto: Aqualatasub.

Grup del cens de cabra als Ports.

Grup del cens de cabra als Ports.
El cens de cabra salvatge als Ports del País Valencià, el 1988, va ser un dels meus primers treballs com a naturalista, aquest és el grup de gent que el va fer, tots de la terra excepte el J. Solé, el J. Mateos i jo mateix.

Sopar del Bou de Reus.

Sopar del Bou de Reus.
Els portadors del Bou de Reus en un sopar on, per sort, no calia agafar el cotxe per tornar a casa.

Carros de foc.

Carros de foc.
Amb bones companyies, vam fer els Carros de foc en obert el 2003, el 2010 hi tornem en Sky Runner.