dimarts, 31 de maig del 2016

Vagoneta.

Per si interessa algú, ens venem aquests vagoneta, pocs km, ITV passada ;-)

dilluns, 30 de maig del 2016

Raïm.


Els que caminem per les muntanyes del Camp de Tarragona coneixem bé l'Arítjol, Smilax aspera, una planta enfiladissa que sovint fa difícil passar per alguns corriols.
Doncs bé, compensa les molèsties amb els seus fruits, que són ben bonics i ben semblants al raïm de fer vi. Preciosos!

diumenge, 29 de maig del 2016

El castanyer de la Sofia.


Espectacular, per gran, per vell, per maco, per entorn...per moltes coses, el castanyer de la Sofia, a Alforja, és buit per dins i al seu interior en neix un altre, epífit.
Fa pocs dies explicàvem un cas una mica similar amb el Pi del Fernando, a l'Aleixar.
Moltes gràcies a l'amic Hilari Aragonès, que és qui ens l'ha ensenyat.

dissabte, 28 de maig del 2016

Homenatge a Eudald Solà.

A Sant Pere de Torelló han organitzat tot un seguit d'activitats per a homenatjar al fotògraf Eudald Solà, comencen avui mateix, a les 11, al casal cultural Jaume Balmes, on s'inaugura una exposició, després, al mateix lloc a les 6 de la tarda en david Guixé i en Pere Soler ens parlaran amb el títol: Els Pirineus amb un click.
Tot plegat segueix demà, diumenge, amb itineraris i una sortida, i ho clou el gran Oriol Alamany, amb una xerrada sobre fotografia i paisatge.
Promet molt i molt!

divendres, 27 de maig del 2016

Feu fotos amb un mestre.

No para mai, l'Albert, aquí en teniu més ofertes per tal que no us quedeu amb les ganes de fer fotos:
 


dijous, 26 de maig del 2016

Booktrailer?

Il·lustració de Núria Feijoó.
Vaja, no havíem vist mai un Booktrailer, doncs ara la Lena Paüls n'ha fet un del seu darrer treball: Remeno paraules. Molt bonic, no us el perdeu:

https://www.youtube.com/watch?v=bCEmnjI79Tc&feature=youtu.be


dimecres, 25 de maig del 2016

Muntànyum.

Fotografia: David Ortega
Finalment, dissabte vam participar a la fira Muntànyum, a Duesaigües, a la taula rodona sobre sostenibilitat de les proves esportives a la muntanya. Juntament amb un empresari forestal, un agent dels Mossos d'Esquadra de la Unitat de Medi Ambient i un corredor de curses de muntanya, de l'associació excursionista de Riudecols.
Va ser un debat prou entretingut i distès, la polèmica només va sorgir cap al final i de forma prou acceptable per tots els punts de vista.
Com cada any des d'en fa tres, la fira és una trobada que paga la pena tenir assenyalada a l'agenda.
Des d'aquest blog hem de donar moltes gràcies a l'Alcalde i als organitzadors i voluntaris de la fira i esperem retrobar-nos l'any vinent. També al David Ortega, que ens ha cedit la fotografia.

dimarts, 24 de maig del 2016

I ara, el Xavier Martínez.

Doncs si us ha agafat el vici d'anar a veure exposicions, ara us podeu donar un tomb per Terrassa, el Xavier Martínez ens ofereix mirar allò ben petitet, segur que hi trobarem bellesa.

dilluns, 23 de maig del 2016

El cabusset.

Si fa pocs dies posàvem una foto  del Cabussó emplomallat, ara en tenim una de la seva rèplica en miniatura, el Cabusset, Tachybaptus ruficollis.
No es pot negar que també és una monada!

diumenge, 22 de maig del 2016

Muntanyum.

Encara podeu passar-vos per Duesaigües i gaudir de la fira Muntanyum. Ahir hi vam participar i vam poder comprovar que val molt la pena fer aquest petit tomb per la comarca.

dissabte, 21 de maig del 2016

Exposició al Cosmocaixa.

Fotografia d'Albert Masó.
Seguim amb exposicions no bones, boníssimes. Ara tenim la de Wildlife Photographer of the Year, el més important premi mundial de fotografia de natura, al Cosmocaixa de Barcelona.
Alguns companys ja hi han estat, diuen que és excel·lent i que no s'hauria de deixar passar sense veure-la. En Pere Soler, soci de la SCFN té una menció.
Hi és fins a un dia fàcil de recordar: l'11 de setembre.

divendres, 20 de maig del 2016

Neu al maig?

No, no seria el primer cop, que neva al maig al Camp de Tarragona. Més rar seria que la neu caigués aquí, on s'ha fet la foto, vora el riu Francolí a Tarragona, quasi a nivell del mar.
I és que no es tracta de neu, és en realitat la llavor dels Pollancres, Populus alba, que forma una veritable catifa blanca, molt combustible, per cert, sota els boscos de ribera en aquests dies.

dijous, 19 de maig del 2016

El Cabussó emplomallat.


Sens dubte un ocell preciós, i el tenim, a més a més de com a hivernal, com a nidificant al Camp de Tarragona. És el cabussó emplomallat, Podiceps cristatus.
No em negareu que tant els pares com el pollet són ben bonics i elegants.

dimecres, 18 de maig del 2016

Els estrets de l'Argentera.

Un paratge prou desconegut però que val la pena visitar, l'entorn i aquest racó en concret justifiquen la caminada.
Enmig de la serra de Pradell, pel camí de gran recorregut podem passar del Baix Camp al Priorat visitant indrets de gran bellesa i interès naturalístic.

dimarts, 17 de maig del 2016

La Tòrtora turca.

Anem sumant espècies que venen a banyar-se al nostre hotel de moixons. Les tòrtores turques, Streptopelia decaocto, fa anys que hi són, pel mas, però encara no havien vingut mai a menjar o a banyar-se.
Doncs vet-la ací, una més.

dilluns, 16 de maig del 2016

Karts.

No, no estem parlant de cotxes baixets sense carrosseria i d'una sola plaça, parlem de geologia.
El relleu kàrtstic és freqüent a les nostres serres. Aquí, a les Roques Blanques, a la serra de Llaberia, en tenim un bon exemple.
No apte per a qui camina descalç.

diumenge, 15 de maig del 2016

Orquídia.

Vet ací una Orchis mascula olbiensis, fotografiada a les muntanyes de Prades. 
Preciosa, no?

dissabte, 14 de maig del 2016

El pi del Fernando.

La Lena Paüls ha tornat a utilitzar una fotografia nostra per a una de les seves creacions.
Moltes gràcies, un honor!

http://pontdenseula.blogspot.com.es/2016/05/el-pi-de-laleixar-fa-de-cangur.html

divendres, 13 de maig del 2016

L'auró negre.

Ara és el temps que els aurons negres, Acer monspessulanum, es vesteixen amb el vermell dels seus fruits, sembla que no el volen deixar del tot, el vermell, ja que a la tardor hi tornen amb les fulles.

dijous, 12 de maig del 2016

La Bassa d'en Terçà.



A les muntanyes de Vandellòs, Espai d'Interès Natural, hi ha encara diverses basses estacionals de gran interès per a les poblacions d'amfibis.
Aquestes basses s'assequen a l'estiu cada any, però les diverses espècies aconsegueixen any rere any resistir i tornar a aparèixer a la tardor i a la primavera, quan les pluges les tornen a omplir de vida.
La Bassa d'en Terçà, la darrera de la comarca cap al sud, n'és un dels millors exemples.

dimecres, 11 de maig del 2016

Coixins de monja.

Un nom molt català, ple d'ironia i d'un cert aire descregut, el Coixí de monja, Astragalus massiliensis, presenta aquests dies una florida espectacular.
També se'n diu coixí de senyora o cadira de pastor. El trobareu a la part més alta de les muntanyes del Camp de Tarragona.
No feu cas dels noms i no proveu d'asseure-us-hi.

dimarts, 10 de maig del 2016

Una nova guia de papallones.

L'Anna Ribera  ens ofereix ara aquest llibre, el presenta ben aviat, si podeu, aneu-hi, si no, com a mínim, recomanem comprar-lo, segur que seran uns diners ben emprats.

dilluns, 9 de maig del 2016

Prosa poètica.

La Lena Paüls ha utilitzat una fotografia nostra per a fer una prosa poètica, tot un honor.
Junt amb vint-i-quatre imatges més, ho podem trobar tot a la xarxa. I de franc!
Magnífic!

diumenge, 8 de maig del 2016

Bingo a Vilaverd?

No sabíem que a Vilaverd, petit poble de la Conca de Barberà, hi havia un bingo.
Cada dia s'aprenen coses noves!

dissabte, 7 de maig del 2016

Tres tombs de Vilaverd.

Diumenge, a Vilaverd, i ja amb calor, encara es van celebrar uns tradicionals tres tombs. Una festa molt tradicional.

divendres, 6 de maig del 2016

Motos.

 Yamaha MT09 Tracer 
 Nova Honda Africa Twin
BMW R1200GS 
 Lambretta
 Rieju Tango
 Montesa no ha mort!
Moto Guzzi amb sidecar
Aquest cap de setmana hem estat al Saló de la moto a Reus; una bona ocasió per a gaudir de les novetats, els clàssics, marques històriques, models recent apareguts...
Aquí en tenim algunes mostres.

dijous, 5 de maig del 2016

Notícia a Canal Reus TV.

Comença la temporada d'incendis forestals al Camp de Tarragona, i sembla que enguany serà distreta:

dimecres, 4 de maig del 2016

Un curs.

Per si pot interessar algú, el recentment galardonat amb la creu de Sant Jordi, el Consell Cultural de les Valls d'Àneu, organitza per al mes vinent un curs per a conèixer i estimar els nostres rapinyaires. Serà una bona ocasió per a aprendre coses sobre aquests fascinants animals.
Cap a Esterri falta gent!
Ens hi veurem?

dimarts, 3 de maig del 2016

El Pi.


Sí, el Pi, amb majúscules, no un pi qualsevol, no el 3,1415..., no, aquest és el Pi de les Planes, també nomenat Pi del Fernando, a l'Aleixar.  Hi ha una placa que diu que és el pi viu amb major capçada de Catalunya. Deu ser veritat, però per al que no cal cal placa és per a adonar-se que és impressionant.
Fa quasi 20 metres d'alçada i la capçada quasi 28.
A més a més amb curiositats, perquè a la seva capçada hi neix un altre pi molt més petit. Si us el mireu bé, veureu que el pi gran és un pi pinyer, Pinus pinea, mentre que el pi petit que hi neix dins és un pi blanc, Pinus halepensis.
En resum, una visita que paga molt la pena.

dilluns, 2 de maig del 2016

Els tudons fotogènics.

Els tudons, Columba palumbus, cada dia són més atrevits. Ja no costa fer fotografies amb molta aproximació. Aquesta ha estat feta des del cotxe al centre de Cambrils, sense cap mena de malla de camuflatge ni tan sols el vidre de la finestra per a fer-nos amagadissos.

diumenge, 1 de maig del 2016

El Mastegatatxes.

Un moixonet molt bonic, car de veure al Camp de Tarragona. Ara és la millor època, li agraden les zones amb arbres caducifolis, boscos de ribera, rouredes, etc.
El Mastegatatxes, Ficedula hipoleuca, paga la pena empaitar-lo.

Potser també us interessa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

La Mussara.

La Mussara.
El 2007 va nevar poquíssim, potser l'ùnic dia va ser aquest, aquí la Mussara des del cel.

El Prat.

El Prat.
El poble de Pratdip a la nit, amb la muntanya de Cabrafiga darrere.

Baguerge.

Baguerge.
A la Val d'Aran tots els pobles són bonics, en aquest, per exemple, amb una curta excursió amb raquetes de neu, gaudim d'una vista de postal, amb l'Aneto al fons.

Santa Margalida.

Santa Margalida.
Aquest és l'objectiu de l'excursió amb raquetes, una petita ermita rodejada de neu.

Pilar al Cavall Bernat.

Pilar al Cavall Bernat.
Al Cavall Bernat de Montserrat, membres de la Colla Vella vam clavar un pilar espectacular. La foto és del Francesc Cucurull, és clar.

Aguait als Aiguamolls del Pla.

Aguait als Aiguamolls del Pla.
Els ja ex-merdamolls són la nostra petjada més visible sobre el paisatge, sens dubte.

Bosc del Vilalta, a Farena.

Bosc del Vilalta, a Farena.
A Farena, les nostres gestions van fer que la FTP adquirís el Bosc del Vilalta.

Plafó a la Sallida.

Plafó a la Sallida.
El Manel Concernau va fer els plafons explicatius de la Sallida, a Montblanc.

Huayna-Potosí.

Huayna-Potosí.
Amb uns companys de Girona, el Quim Tell entre ells, vam fer cim al Huayna-Potosí, de 6.088m. als Andes de Bolívia, el 1992.

Cim del Mont-blanc.

Cim del Mont-blanc.
Amb el Romuald Fonts, vam fer el Mont-blanc el 1992, com es pot veure, el dia era magnífic.

Segon intent al Matterhorn.

Segon intent al Matterhorn.
En un segon intent, el 2007, ja vam poder fer cim. El temps, com es pot observar, va ser molt millor.

Dos de nou amb folre.

Dos de nou amb folre.
Ser de Ca la Gallineta i pertànyer a la Colla Vella dels Xiquets de Valls ja és en sí mateix un motiu d'orgull, però haver format part d'aquest castell és assolir el cim. Foto: Colla Vella.

Gangues

Gangues
Si la foto del falcó cama-roig es veu malament al llibre, aquesta de dues gangues a Alfés es veu encara pitjor, avui li puc fer una mica de justícia. Foto feta en completa llibertat, amb el Dyane6 com a aguait.

Niu de Perdiuera

Niu de Perdiuera
Aquest niu, al Camp de Tarragona, és el més famós de perdiuera de Catalunya, les fotos que en va fer l'Oriol Alamany s'han publicat a moltíssims llibres. Nosaltres també en vam fer algunes des del mateix aguait, encara que la qualitat no és la mateixa, és clar.

l"AMPA al Delta de l"Ebre.

l"AMPA al Delta de l"Ebre.
A l'escola Puigcerver, de Reus, durant un temps vam formar part de l'AMPA, entre les activitats que vam fer hi va haver aquesta excursió al delta de l'Ebre.

Curset d"ornitologia a Montblanc.

Curset d"ornitologia a Montblanc.
Hem fet diversos cursets d'ornitologia, però sens dubte el que ha comptat amb alumnes de més nivell -més que jo- ha estat el que vaig fer a Montblanc, amb el CHNCB.

Colónies al Montsant.

Colónies al Montsant.
Vam fer amb l'escola Enxaneta unes colónies al Montsant que van ser tot un èxit.

Curs submarinisme.

Curs submarinisme.
Amb els companys d'Aqualatasub, vam fer el corresponent curs per a l'obtenció de l'OWD. Foto: Aqualatasub.

Grup del cens de cabra als Ports.

Grup del cens de cabra als Ports.
El cens de cabra salvatge als Ports del País Valencià, el 1988, va ser un dels meus primers treballs com a naturalista, aquest és el grup de gent que el va fer, tots de la terra excepte el J. Solé, el J. Mateos i jo mateix.

Sopar del Bou de Reus.

Sopar del Bou de Reus.
Els portadors del Bou de Reus en un sopar on, per sort, no calia agafar el cotxe per tornar a casa.

Carros de foc.

Carros de foc.
Amb bones companyies, vam fer els Carros de foc en obert el 2003, el 2010 hi tornem en Sky Runner.

Neula

Neula
La Neula, una gossa d'atura que ens va acompanyar molts anys.

La Bruna.

La Bruna.
Va ser una més de la família des que la vam adoptar.